can U click me ?

Sini Best Jugak

19 August 2011

Fixie Semakin Diminati Di Terengganu


     Semalam Ai telah keluar ke bandar Kuala Terengganu. Semasa berada di bandar Ai nampak ramai sangat pemuda-pemuda(pemudi tak ramai sangat) dan orang dewasa Terengganu berbasikal fixie. Turut tidak ketinggalan mereka yang berbasikal tua pun ada memeriahkan suasana malam minggu di bandar. Ai tengok diorang lepak dekat Taman Shahbandar dekat Istana Maziah, Pantai Batu Buruk, kedai-kedai makan dan merata lagi.

ramai yang berbasikal fixie 

tidak ketinggalan juga basikal tua

     Bagi Ai ianya merupakan perubahan positif rakyat Terengganu kerana ianya akan mengurangkan aktiviti merempit disamping mengurangkan pencemaran alam sekitar. Aktiviti berbasikal ini Ai lihat semakin diminati pemuda pemudi Terengganu dan diharap ianya dapat terus dikekalkan di masa hadapan.

p/s: terasa macam nak buat entri pasal tempat menarik dekat Terengganu pulak.

3 comments:

dzafira said...

Bulan lepas masa sy balik kampung di kelantan pun nampak ramai yg naik basikal ni... Macam2 kaler ada... Basikal ni tak ada brek kan??

Ai Nelang said...

basikal mesti ada brek..kalau takde brek orang tak beli cik dzafira...

Fitrihadi said...

basikal fixie ni rasanya mmg takde brek sebab rantai dia memang ikut putaran tayar. jadi tak perlukan brek.

pantun nak komen

Adnan Sempit naik kereta

Dalam kereta ada speaker

Saya tahu saya ni mengada-ngada

Tapi lepas baca komen la sikit der

ads