can U click me ?

Sini Best Jugak

12 August 2011

Alligator Vs Ikan

Korang rasa kalau alligator lawan ikan mana satu yang menang? Mesti korang jawab ikan kan? Eh! silap... alligator kan? Tapi korang tau tak ada sejenis ikan yang boleh lawan alligator. Kalau korang nak tau kat bawah ni lah akan yang boleh lawan alligator tu...

dah sama besar dengan buaya je ikan ni
Nama ikan ni ialah ikan gal a.k.a Alligator Gar ("Gator Gar"), Atractosteus spatula. Ikan ni boleh membesar sehingga 10 kaki dengan berat sehingga 90 kg lebih kuranglah. Ikan ni dapat nama macam tu sebab muncungnya macam alligatorlah kan sebab nama pun alligator gar. Saye pernah tengok rancangan National Geographic dan ikan gal dikatakan pernah membunuh seekor alligator berukuran 4 kaki. Memang dahsyat betul ikan ni kan.

Post a Comment

pantun nak komen

Adnan Sempit naik kereta

Dalam kereta ada speaker

Saya tahu saya ni mengada-ngada

Tapi lepas baca komen la sikit der

ads